marți, 9 august 2011

Lumini stranii pe cerul Londrei


In anul 1814, la Londra au putut fi observate niste luminii stranii pe cer, timp de cateva secunde. Cazul a fost clasat de catre autorii publicatiei Annals of Philosophy, care au pus totul pe seama unui meteorit care intrase in atmosfera Pamantului, lucru cel putin improbabil avand in vedere particularitatile foarte interesante ale fenomenului. Unul dintre martorii oculari, John Wallis, citat de catre autorii publicatiei respective, declara:
“(…) Cu cateva minute inainte de ora 23 ma plimbam pe un camp din satul Peckham. (…) Noaptea era neagra, intunecoasa, dar la joasa inaltime atmosfera era calma, nu se simtea nicio adiere de vant. Brusc, deasupra mea a aparut o lumina foarte puternica. Imi amintesc bine ca am facut cativa pasi inapoi si m-am oprit cu fata la obiectul luminos; ma temeam ca lumina aceea ar putea sa constituie un pericol pentru mine, asa ca am fugit cativa metri mai incolo. Apoi m-am intors sa o privesc din nou… Nu mi-am dat seama care ar putea fi cauza ei, caci stralucea intr-un mod atat de straniu si diferit de orice foc pe care il vazusem pana atunci. Nu era o lumina violenta, ci mai curand blanda si pala, care a durat cateva secunde. Nu am putut percepe nici un sunet, cu atat mai mult cu cat eu ma asteptam la o explozie.
Stralucirea era atat de puternica, incat se asemana cu lumina zilei: toate obiectele din jur devenisera perfect vizibile… M-am intalnit apoi cu alti vecini. Nici unul dintre ei nu banuia care ar putea fi cauza acelui fenomen bizar, de altfel doar noua dintre ei vazusera doar o lumina si nimic altceva.”
Un caz foarte interesant si extrem de ciudat, care prezinta unele asemanari cu niste cazuri clasice de intalniri de gradul I, la care nu s-a gasit o explicatie clara nici pana acum si poate va mai dura multa vreme pana va fi pe deplin elucidat misterul.
Pe Curand!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu