luni, 3 ianuarie 2011

Cazul Valea Plopului - II


Doua zile mai tarziu, pe 3 Decembrie, intr-o Duminica dupa amiaza, cu vreme intunecata si umeda, in casa lui Calin N. Turcu a intrat un barbat care i s-a adresat direct: “Sunteti profesorul Calin Turcu? Imi pare bine. Ma numesc Justin Capra. Vin de la Bucuresti, trimis de scriitorul Ion Hobana si de membrii Cercului Stiintific OZN. Sint cu masina si va rog, daca sinteti amabil, sa ma insotiti pana la Valea Plopului spre a vedea locul aterizarii. Va rog foarte mult.” Calin N. Turcu continua: “Desi m-a luat cam repede, tipul mi-a placut din prima clipa. M-am imbracat deci de plecare si am iesit in strada…”
Despre Justin Capra sunt multe de spus. Calin N. Turcu a ocupat cateva pagini cu cateva cuvinte despre acest mare inventator, pe care il numeste: “un inventator de geniu”. “Asa l-am cunoscut pe Justin Virgilius Capra si am fost intotdeauna mandru de aceasta cunostinta.” Voi scrie intr-un post viitor mai multe despre acest om minunat pentru a nu devia acum de la povestea atat de interesanta a cazului.
“Asadar am iesit impreuna in strada. La poarta ne astepta o masina – cred ca era un “Moskvici” – cam “obosita” , dar care a reusit sa isi faca pana la urma datoria. La volan se afla, dupa cum aveam sa aflu mai tarziu, Vasile Sebe, cunoscut si experimentat parasutist de performanta. Inainte de a pleca, Justin a verificat un mic contoar Gaiger de buzunar, care indica o doza de radioactivitate oarecum crescuta fata de fondul mediului natural. Faptul l-a intrigat, dar pe moment a banuit ca este vorba de o dereglare sau defectiune a aparatului…”
“Am regasit usor locul de langa satul Valea Plopului: mergeam acolo pentru a treia oara in ultimele trei zile. Vizita in punctul “La Odaie” a fost scurta, cei doi grabindu-se sa se reintoarca la Bucuresti. Semnificativ a ramas faptul ca micutul aparat Gaiger a inregistrat o crestere substantiala a radioactivitatii de tip Gamma in zona centrala a presupusei aterizari. Fotografii nu se puteau face, vremea fiind foarte intunecoasa, catre inserare, dar am reusit cu totii performanta de a recolta pe pantofi o foarte bogata mostra locala de noroi clisos.
La intoarcere, Justin mi-a dat a intelege ca intreaga afacere este foarte importanta, ca prezinta un interes deosebit si ca o va discuta la Bucuresti cu scriitorul Ion Hobana.
Evident ca era foarte importanta! In ceea ce ma priveste, stiam deja acest lucru. Dar cei din Bucuresti nu aveau de unde sa stie. Ei primisera de la un necunoscut din tara, un plic cu cateva fotografii, declaratii scrise si o schita rudimentara. Totul ar fi putut foarte bine sa fie o farsa a unui oarecare pus pe glume nesarate. Asadar, trebuiau sa verifice – si au facut-o prin Justin Capra. Acesta a fost cat se poate de expeditiv si l-am simtit cum el insusi “intra sub tensiune” in urma celor vazute pe dealul de langa satul Valea Plopului.”
Ceea ce urmeaza este cu adevarat fascinant si plin de mister.
Voi continua sa mai scriu despre acest caz…
Pe Curand!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu